viernes, 25 de diciembre de 2009

TIC Valoració de les TIC

Un nou llenguatge, les TIC

Quan vam començar amb les presentacions del Mòdul 1 i ens explicaren TIC no entenia res. No sabia si m’ensortiria o no…
Quan parlàvem sobre les Competències Digitals, les TIC em sentia absolutament estrangera, no entenia res de res. Per mi era un nou llenguatge. He apres molts i nous conceptes i m’han ensenyat a treballar molts programes, tots útils i pràctics per treballar dia a dia en aquesta societat actual, cada cop més digital i tecnològica.

La veritat es que quan miro el meu bloc m’apareix un somriure enorme en el meu rostre, un somriure de satisfacció. Estic molt orgullosa de tota la feina que he arribat a fer.

El meu bloc, amb moltes entrades, moltes d’elles d’exercicis de pràctica a classe, actualitats educatives, la publicació de documents, vídeos i power points, tot això acompanyat de moltes reflexions. En resum, sincerament m’ha costat molt arribar a aconseguir i fer tot això jo soleta, moltes baralles amb mi mateixa, amb l’internet i amb els diferents programes que utilitzàvem. Tot això, juntament amb el sentiment d’angoixa i desesperació ha anat desapareixent amb el pas d’anar treballant-hi cada dia. En un trimestre he guanyat molt i molt en les TIC, he après una gran quantitat de conceptes i programes impensables de conèixer i dominar en algun dia i això és el que em fa sentir-me satisfeta, competent amb mi mateixa parlant digitalment.

A l’aula em treballat varies activitats i conceptes bàsics:

Primer de tot ens vam crear un bloc, amb les seves etiquetes, perfil, llista de blocs, fer enllaços d’interès a altres pàgines, etc. Hem treballat amb programes com el GIMP (per treballar amb imatges) l’AUDACITY (per treballar amb cançons, son) i el MOVIE MAKER (programa per crear videos) També he après a publicar-los, copiant el codi embed i penjant-los al meu bloc. També està el GOOGLE DOCS i el WIKI (tots aquests programes van ser treballats en grup, programes els quals faciliten una comunicació més ràpida i directa amb el grup, deixant de banda l’ús massiu dels mails per aquestes tasques per a grups). Per organització i ordre de conceptes vam treballar el CMAPTOOLS.
Altres activitats més participatives treballades a l’aula com la VIQUIPÈDIA (on vam participar fent una aportació amb enllaços i publicada en el nostre bloc( també amb el WIKISPACE; MISTERIUS.
També vam crear una BLOCOSFERA, gran experiència i molt novadora per a mi, vaig participar interactuant amb les meves companyes a partir de les publicacions d’entrades i comentaris corresponents, creant una comunicació i interacció entre blocs.
I per acabar, he après molts programes per penjar presentacions en power point, vídeos o documents com el; SLIDESHARE, SLIDEBOOM i el SCRIBD o per penjar cançons GOEAR.Com a marcador social on puc desar totes les meves webs d’interès; el DELICIOUS.

Deu ni do la feina feta en un període de temps força escàs, com un trimestre. Estic molt satisfeta i orgullosa de poder haver adquirit tots aquests nous coneixements tant desconeguts abans per mi. Diuen que el saber no ocupa lloc i és ben cert, ja que, després de conèixer totes les coses que podem arribar a fer, quan realitzes tasques amb suport digital, cada cop aquestes aconsegueixen un millor resultat, i això, ens aporta satisfacció, poder sentir aquest sentiment d’autosuperació. Així és com jo em sento quan miro el meu bloc, una cosa inimaginable per mi, he sigut capaç de realitzar-la.

Així doncs, ara tinc que escollir dues intervencions que me’n senti orgullosa i no són dues, sinó gairebé totes, així que, la tria serà força difícil. Per començar recordo una molt bona experiència amb el Google Docs; un programa lliure (google) que serveix per a facilitar la tasca comunicativa en grups, d’una manera més ràpida i còmode, no pas com els mails. Amb el nostre correu gmail vam accedir com usuaris, comunicant-se a partir d’un document on la comunicació era instantània, on també te altres eines com fer presentacions amb diapositives; crear formularis amb diferents models de preguntes i respotes que un cop es omplert automàticament aquest format te’l canvia a un format de full de càlcul amb les tasques pertinents a cadascú. També té l’opció d’un xat privat però només amb els usuaris que en aquell moments estan connectats. Va ser una pràctica divertida i dinàmica. A part de que aquest programa era nou per a mi. Semblava difícil però un cop estàvem fent-la no ens va semblar tant complex.

Per altra banda, la segona intervenció fou la del GIMP. Aquesta per a mi al principi em semblava fàcil, ja que encara recordo alguna cosa del Fotoshop, un altre programa que serveix per retocar imatges com el Gimp, l’única diferència més rellevant és que el Gimp és lliure i el Fotoshop és privat. Aquesta pràctica la vaig fer sola a casa, vaig descarregar-me el Gimp i vaig decidir posar-me mans a l’obra. Vaig voler obrir primer una imatge i tenia força problemes i vaig pensar per què seria massa grossa i vaig triar una altra més petita. Vaig iniciar la pràctica, amb els apunts presos a l’aula vaig anar fent pas per pas i a poc a poc. Fins que no em vaig ensortir no vaig parar. Per mi va ser un gran pas, sentar-me davant d’un nou programa i jo soleta a poc a poc anar descobrint-lo i treballant fins arribar a aconseguir l’objectiu concret.


Per acabar, m’agradaria tornar a dir que em sento satisfeta i molt orgullosa de la feina feta fins ara en el meu bloc, després de moltes baralles i de preguntar molts cops les coses, crec que el fruit que ha donat ha sigut molt profitós i gratificant. Fa 3 mesos que per mi la paraula TIC era novadora i ara és una de les mes paraules que formen part dins de la meva família lingüística. I espero poder seguir practicant, explorant i ampliant els meus coneixements dins aquest món digital i tecnològic el qual formen tots part.

No hay comentarios:

Publicar un comentario