lunes, 9 de noviembre de 2009

TIC Treball col.laboratiu amb el suport de les TIC

Treball col.laboratiu amb el suport de les TIC.

Les TIC poden facilitar molt les interaccions en el treball en grup, en l' intercanvi d'idees i les pròpies reflexions de grup. També ens pot ajudar en la creació dels documents que seran compartits per tots els components del grup i més tard, si cal, podran ser publicats en la Xarxa.

Podem emprar els Documents de Google; un servei gratuït que permet crear en línia, compartir i publicar diversos tipus de documents; de text, presentacions, fulls de càlcul i formularis.

Seguidament, vem realitzar tres exercicis pràctics en petit grup a classe. És tractava que a partir del google doc ens teniem que posar d'acord per a la realització d'una excursió a Aínsa comarca de Sobrarbe.

  • Crear i compartir un document de text. A la classe vem fer un grup de quatre persones (la Nerea Fulgencio, l'Ana Porcar, la Marta Riera i la Laura Rovira). L'Ana va crear i redactar el document de text a través del Google Docs. Acte seguit, aquest document va ser compartit per la resta de integrants del grup i per el mestre, Jordi Simon. Un cop enviat a través del correu Gmail i obert per cada usuari editavem simultàniament tot allò que creiem convenient per dur a l'excursió ( menjar, tenda, roba...). Desem i tanquem. Amb la tecla F5 podem anar actualitzant automàticament aquella pàgina.
  • Crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació. Obrim un nou fitxer en forma de presentació (Power Point), per seguir amb la comunicació sobre el mateix tema. Cadascuna de les integrants del grup es va encarregar en obrir i fer una diapositiva on podiem anar interectuant totes alhora. Després de la creació, apretem F5 i visualitzavem la presentació alhora, cadascuna des de el seu ordinador, inclús podiem dialogar a través d'un xat que es trobava en la part inferior esquerra de la pantalla.ç
  • Crear un full de càlcul i un formulari. Obrim un nou fitxer en format de formulari. En ell podem crear tantes preguntes com volguem. Jo em vaig encarregar de crear el formulari on vaig formular tres preguntes al grup i on vaig escoliir el format de resposta ( ex; resposta múltiple, descriptiva, etc.). Un cop realitzat el formulari el vaig enviar via email a l'espera de la resposta de les meves tres companyes.

Un cop rebi el formulari respós per les meves tres companyes, jo visualitzaré les respostes en un full de càlcul que es realitza automàticament al seleccionar l'opció.


La veritat es que va ser una pràctica divertida, interessant, fàcil i senzilla d'entendre. Sobretot en aquesta pràctica i vaig veure una vessant molt útil alhora de realitzar treballs en grup o per organitzar un simple supar en colla o un viatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario