lunes, 7 de diciembre de 2009

Setmana Activitats; Tarda Artística al MNAC

Dimarts 17 de novembre ve manar al MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya). A les 16:00 hores estàvem a la porta esperant per entrar. Vem anar a l’auditori del MNAC a escoltar una petita xerrada de 30 minuts sobre una visió general del Museu i del Departament d’Educació del Museu. Després vem fer una visita taller a la col·lecció permanent “Dansa de Fades i Follets”, una exposició destinada a l’àmbit infantil.




Aquest Museu consta amb un projecte educatiu al servei de la societat. Aquest Departament d’Educació del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) va nèixer al 1975 i va ser capdavanter durant molts anys en gairebé tots els museus d’àmbit nacional.
Aquest departament considera molts important apropar l’art a l’escola. Només fan dos o tres cops a la setmana aquestes activitats per a infants a part aquestes van varien depenen del corrent artístic que hi hagi.
Avui en dia, aquest Departament està composta per 3 persones; acostumen a ser historiadors/es de l’art, mestres d’arts, persones que els interessa molt el món de l’art i encara més poder apropar-ho al món dels infants. També té un ampli ventall de recursos, serveis i informació adreçada per a tota la societat (tant per als més menuts com per famílies, joves, gent gran, etc). Aquest Departament edita un dossier, l’eduCART que el reben les escoles i presenta les activitats relacionades amb el corrent artístic que hi haurà durant tot l’any en el Museu.

Aquest any consta de 29 activitats agrupades en 3 grups:

Visites comentades
Visites dinamitzades
Visites taller

A part, aquest departament també realitza cursos de formació permanent dels professionals, dedicats al professorat. S’organitzen durant l’estiu més concretament durant el juliol i són cursos que duran una setmana o quinze dies i estan reconeguts per el Departament de la Generalitat de Catalunya.

Un cop finalitzada la visió general del Museu i del Departament d’Educació ens vem organitzar en dos grups, ja que el tercer grup no podria fer la seva proposta la de Juli González per l’indisponiblitat de l’educadora – guia, així que, ens vem dividir en 2 grups per a realitzar les altres dos propostes:

Col·lecció del romànic (So i Color)
Col·lecció d’art modern (La Dansa de les Fades i els Follets)

Jo vaig realitzar la col·lecció d’art modern amb la Dansa de Fades i Follets. Va consistir una visita taller força especial. L’educadora – guia, va plantejar l’activitat com si fóssim infants i nosaltres vem entrar-hi en el paper. Anàvem recorrent diferents sales del museu en la recerca de quadres que aparegués algun símbol o imatge que tingués relació amb les fades i els follets.










Des de el principi de la visita fins al final es va anar creant un ambient de màgia, d’il·lusió a partir de la participació de titelles, de cançons de fades i follets, de flors de tela de tots colors, de dibuixos i de tenir l’opció en l’aula taller de poder-te crear la teva corona a partir de cartolina, gomets, plomes… o la teva vareta màgica com les fades amb purpurina, papers, cintes… i per concloure l’activitat que millor que dient-se adéu ballant, representant una dansa de fades i follets.








Cada quadre tenia una història diferent pensada amb l’objectiu de poder guiar molt la mirada del nen i nena, poder dirigir una mica la visió del nen/a als aspectes més importants a destacar en aquella col·lecció.

No hay comentarios:

Publicar un comentario