lunes, 7 de diciembre de 2009

Setmana Activitats; Una estada a l’escola Joan XXIII

Dijous 19 de novembre, vem anar a fer una visita a l’escola Joan XXIII, vem anar tots a la sala d’actes, per fer una primera presentació de l’escola amb la directora del centre. Ens han explicat una mica la història del centre, com va néixer i la finalitat del centre que es centra en dos projectes.

Fa 40 anys va néixer el barri de Bellvitge. Gairebé tots eren immigrants nacionals. Un grup de jesuïtes van pensar en crear dos escoles religioses.
Aquesta escola de jesuïtes
Escola de teresianes



L’escola neix molt arrelada a la gent de barri. La finalitat de l’escola és oferir una sèrie d’activitats de formació en la seva triple dimensió:

Personal
Social
Religiosa

En aquest moment la Fundació Joan XXIII té dos grans projectes:

Centre d’Estudis Joan XXIII
Centre Tecnologia Ituarte (CETEI)

La missió de l’escola és:
Voler promoure una formació innovadora compromesa i personalitzada que satisfaci les demandes del nostre entorn, atenint-nos a criteris de promoció social i de qualitat.

CARÀCTER PROPI DEL CENTRE.

És un centre d’inspiració cristiana compromès en la realitat social del seu entorn. Aquesta proposta es concreta en:

Formació acadèmica: Aprendre a aprendre
Formació personal: Aprendre a ser
Formació social: Aprendre a conviure
Formació cristiana: Aprendre a cultivar la vida interior

QUE IMPARTEIX JOAN XXIII

Infantil (2 línies)
Primària (2 línies)
ESO(4 línies)
USEE (2 línies)
Batxillerat (3 línies)
Grau Mitjà (5 cicles)
Grau Superior (5 cicles)
PQPI (Programa de Qualificació Propi d’Iniació) (1 línia d’auxiliar de lampista)
Curs d’accés a Grau Superior: 2 cursos

En total són 1524 alumnes.



FETS DIFERENCIALS

· Atenció personalitzada, consta de: Departament d’orientació, Departament de formació, Departament de fundació d’empreses.
· Innovació pedagògica, consta de: Departaments troncals, formació del professorat, aula inclusiva, equips cooperatius i col·laboradors.
· Innovació en TICS consta de: Departament d’Innovació Pedagògica en TIC i CETEI.
· Arrelada a l’entorn; Barri de Bellvitge.
· Treball en xarxa
· Escolada associada a la UNESCO; lema del curs, Agermanats amb una escola de Guarjila
· Relacions internacionals; International education
· Certificació de qualitat ISO

PRINCIPIS BÀSICS DE L’ETAPA D’EDUCACIÓ INFANTIL

Infantil ho trobem dividit en dos grups:

P3 i P4
P5 i 1r Primària (perquè és quan ja saben escriure bé)

Objectius:

Procurar que els alumnes se sentin estimats, respectats i escoltats. Això ho fa possible:
Procés d’adaptació a l’etapa.

Acolliment que es fa a l’alumne en la seva entrada, tant al mati (9 hores) com al migdia (15 hores).
Acolliments que fem a les famílies a les hores de sortida de l’escola.


Respectar el nivell maduratiu de cada nen i nena, així com els diferents ritmes d’aprenentatges. Ens ajuda a aconseguir-ho.

Atenció a la diversitat
Relació amb les famílies
Les orientacions del Departament d’Orientació











Despertar l’interès per aprendre.

El treball per projectes; dona protagonisme a l’alumne al seu aprenentatge.

El treball per racons: fomenta l’autonomia, interès i respecta el ritme de treball.

El joc en totes les seves modalitats; lliure, simbòlic, dirigit, didàctic, motriu, etc.

Plàstica: com a eix vertebrador de l’aprenentatge de pre – conceptes.

Les TIC com a recurs que ajuda a treballar la motivació i comprensió.

EL treball cooperatiu: fomenta la interacció, l’ajuda entre ells, la comunicació i les relacions socials.

Que dur a terme la Fundació Joan XXIII i per acabar ens ha parlat dels principis bàsics de l’etapa d’educació infantil i els objectius que tenen fixats en aquesta etapa. Després vem fer una visita per l’escola Joan XXIII, una al Centre de Tecnologia Ituarte (CETEI) amb tots els equips i instal·lacions informàtiques necessàries més totes les activitats que es poden dur a terme, com per exemple:
Com un casal per els avis on aprenent tot el que té a veure amb l’àmbit de les noves tecnologies tant desconegudes per ells o un centre per la dona, per aquella dona que tampoc té coneixements sobre aquest tema perquè sempre ha estat dedicada total i absolutament a les feines de casa i pendent d’una família hi ara té certs problemes per integrar-se en el món laboral.

L’alta visita va ser per l’escola, més concretament una visita l’escola infantil. Al nostre aire, anavem recorrent la sala d’activitats física, les aules observant i comentant amb les meves compnayes les diferents activitats que anaven fent a cada classe i per els passadissos on estaven els racons, la classe estava dividida per la meitat.

A part d’observar els nens i nenes com treballaven, observava les cares d’extranyats o de sorpresa que posaven alguns nens i nenes quan veiem passar a tanta gent, per els passadissos i per les aules recorrent cada racó amb les càmeres de fotografies.

A part d’aquest aspecte, m’ha agradat aquest sistema de dividir el grup per així poder tenir un millor atenció i relació amb els nens i nenes.
Era curiós veure’ls treballar amb les noves tecnologies i encara més curiós amb la seguretat i autonomia que tenien en cada moviment del ratolí. Algun d’ells treballen unes fitxes i d’altres treballaven fitxes de relacionar objectes, jocs, però tots ells, aprofundint i millorant el seu coneixement.
Ha sigut una estona molt agradable i molt satisfactoria poder estar amb tants nens i nenes i poder veure lo bé que s’ho passaven entre tantes joguines i en companyia dels seus companys.







No hay comentarios:

Publicar un comentario