La sessió de seminari del dia 20 fou una sessió molt treballada, ja que vem realitzar diferents activitats. Primerament vem fer l'entrega del treball del llibre Educació i vida quotidiana de l'Eulalia Bosch (Barcelona, 1949).
Després cadascú va portar un record personal de la seva infantesa. Jo vaig portar els meus dibuixos de petita i els vaig comentar a classe. Acte seguit, dues companyes de seminari; la Laura i la Ariadna ens van llegir i comentar una notícia. El títol de la notícia diu: Los profesores no pueden llevar vaqueros. Un instituto inglés prohíbe a los enseñantes vestir de manera informal. Aquesta notícia tracta sobre la polèmica de la vestimenta en una escola anglesa, on els alumnes van vestits amb uniforme i on la direcció de l'escola argumenta que un institut és com qualsevol altre organització o empresa i que el personal té la responsabilitat de mantindre i promoure els valors que representa una imatge idònia alhora de realitzar el seu treball.
A part d'aquesta activitat, la Jessica va realitzar l'activitat de llegir un conte. Ella va triar el conte de la capuxeta vermella i ens el va explicar. Acte seguit la Loles, ens va comentar alguns punts per com explicar bé un conte;
Després cadascú va portar un record personal de la seva infantesa. Jo vaig portar els meus dibuixos de petita i els vaig comentar a classe. Acte seguit, dues companyes de seminari; la Laura i la Ariadna ens van llegir i comentar una notícia. El títol de la notícia diu: Los profesores no pueden llevar vaqueros. Un instituto inglés prohíbe a los enseñantes vestir de manera informal. Aquesta notícia tracta sobre la polèmica de la vestimenta en una escola anglesa, on els alumnes van vestits amb uniforme i on la direcció de l'escola argumenta que un institut és com qualsevol altre organització o empresa i que el personal té la responsabilitat de mantindre i promoure els valors que representa una imatge idònia alhora de realitzar el seu treball.
A part d'aquesta activitat, la Jessica va realitzar l'activitat de llegir un conte. Ella va triar el conte de la capuxeta vermella i ens el va explicar. Acte seguit la Loles, ens va comentar alguns punts per com explicar bé un conte;
- Conèixer el conte. Repasar-lo entendre la història, podem improvitzar i/o modificar-la. Els nens i nenes prenen més atenció en l'explicació d'un conte i no pas en la lectura.
- El valor del conte. Ens hem de creure allò que expliquem.
- És millor assimilar els elements principals de la història que no pas memoritzar-los.
- Preparació de les condicions físiques. És important situar als nens/es a prop del professor/a.
- Explicació dels fets. Alhora d'explicar un conte la velocitat de parlar tindrà que anar augmentant, per agilitzar l'explicació. És important, realitzar les pauses adequades, una entonació correcte ( pujades i baixades, per donar més èmfasi). El narrador no ha de cridar per què els infants associen cridar amb bronca. hem d'utilitzar una veu tranquil.la i amb una narració pausada, relaxada...
No hay comentarios:
Publicar un comentario