lunes, 21 de diciembre de 2009

Edició d'un video




Inimaginable!!

Després de lluitar molt cada dia que treballo amb el bloc, per fi, he sigut capaç de crear un video jo sola. Per mi, aquest video és magnífic, ha sigut autosuperar-me en aquest aspecte (en la creació d'un video). Afirmo que sóc molt negada per tot aquest nou món de tecnologies de l'informàtica i no m'agrada gens, però cada dia em sorprenc més a mi mateixa. Aquesta pràctica es va realitzar a classe amb el temari del llenguatge visual i aquest video que hi ha aquí penjat és un altre video, ja que, vaig fer el video a classe i quan vaig arribar a casa no es veien les imatges en el Movie Maker i em vaig desesperar molt. Avui me decidit de posar-me mans a l'obra i ho he aconseguit, he sigut capaç de editar un video amb unes imatges de la facultat cedides per el Jordi Simon. He anat montant les imatges i tallant-se on jo veia convenient, posant entre elles animacions i a l'inici del video un text escrit. A part aquest video, està acompanyat per una melodia també cedida per el Jordi. Un cop el video ja estava fet, el vaig tenir que penjar en el youtube, també nou per mi (el fet de penjar un video al youtube) després de crear-me un compte, he pujat el video i he copiat el codi embed en el meu bloc i aquí està! Per mi ha sigut un gran pas endavant dins d'aquest món tant desconegut, el món de les TIC.

territori

Aqui os deixo la meva presentació del treball territori que vaig fer amb la meva companya la Marta Riera. El treball parlava sobre la llegenda del Hospital del Tòrax a Terrassa.

viernes, 18 de diciembre de 2009

Seminari 10 decembre 2009

En aquest sessió de seminari, vem fer una recopilació de tots els treballs enrederits que quedaven per presentar.

Primerament, la Letícia Ribas ens va explicar el conte de Hansel i Gretel, seguidament el nostre company l’Arnau va explicar el conte dels Tres Porquets i a continuació, la nostre companya Alexandra ens va explicar el conte de La Sorpresa de la Nandi, el qual vem fer una activitat de relacionar els animals amb els menjars, basant-nos en l’argument del conte i per finalitzar amb la sessió de contes la nostra companya, la Laura Morales ens explicà La Història del Tabalet. Així doncs aquí varem acabar amb tots els contes explicats pels companys/es.
Tot seguit la nostra companya Laura Figueres ens va presentar una notícia del Comercio Perú la qual deia Biblioteca Nacional sugiere crear "Bebetecas". Aquesta notícia ens parla bàsicament que al Perú volen crear bebetecas (biblioteques destinades només a l’àmbit infantil). Vem fer un debat, on la conclusió extreta va ser que considerant les necessitats i falta d'atenció que pateix aquest país, en molts aspectes, trobem innecessari que és creïn “bebetecas” ja que podrien fer més biblioteques per a totes les edats, amb tots tipus de lectures, documents, notícies, etc. Habilitant una secció per els infants, com estan organitzades gairebé totes les biblioteques nacionals.

TIC Jclic

En aquesta classe vem treballar el programa Jclic. En el cas del Jclic és important retocar les imatges abans amb el GIMP i penjar-les. Normalment són imatges que serveixen per clicar a sobre d'elles.

Un projecte Jclic és un conjunt d'activitats, com per exemple: el trencaclosques, sopa de lletres, etc.
Activitats Jclic és una web de suport al Jclic. Per utilitzar les activitats Jclic s'ha de tenir instal.lat el Java. Normalment, aquestes activitats les trobem en la pàgina web i en les webs de les escoles.

Per crear activitats, clicarem al Jclic Autor; on les crearem. L'extensió d'aquestes activitats sempre ser'a Jclic.ZIP

Nosaltres vem crear un projecte Jclic, a partir de les imatges amb fruites cedides per el Jordi Simon. Així doncs, la seva extensió serà; FRUITES.Jclic.ZIP

Nosaltres tenim tres espais: Espai LOCAL, Espai WEB i el BLOC.

Primerament, en l'Espai Local (el nostre escriptori o el pendrive, per exemple) on desarem una carpeta amb les tres imatges, un arxiu: fruites.Jclic.ZIP i un altre arxiu: fruites.HTM
Aquests (només els arxius) hauran de ser copiats dins d'un domini en un espai web. Fan falta els dos arxius per funcionar correctament. On després els citarem en el nostre bloc. En aquest, penjarem una adreça on clican anirem a la pàgina Jclic per a poder-ho visualitzar.

Cliquem inici ---> tots els programes ---> educatius ---> Jclic ---> autor.
Un cop dins, cliquem fitxer ---> nou projecte ---> fruites i obrim la imatge desitjada.
Anem a Mediateca, cliquem el primer icono començant per l'esquerra i afegim les imatges. Tenim les seqüències; on pots triar i on pots establir seqüències per les diferents edats. Acte seguit, anem a Activitat i clican el primer icono començan per l'esquerra on seleccionarem i afegirem una activitat, la desitjada.

Podeu veure les meves activitats

Aprendre nous programes sempre va bé, i més els d'aquest estil. Aquest programa de Xtec, és un programa educatiu per els mestres, és a dir, a través d'aquesta pàgina pots crear activitats per els nens i nenes, totes elles, activitats educatives, per aprendre i aprofundir en els seus coneixements, però a partir d'un altre camí, com el de les noves tecnologies. Un camí, cada cop més i més important en la nostra societat, on els nens/es aprendran i reflexionaran sobre els coneixements que aniran adquirint. Podran fer moltes activitats, totes elles divertides i dinàmiques.

lunes, 14 de diciembre de 2009

Comunicació (Debat, Territori i Recitació)

Ara ja estem finalitzant el primer semestre. A comunicació portem ja tres setmanes d'entrega i exposicions orals de diferents treballs.

Dimecres 2 de decembre, vem realitzar un debat. A favor trobavem; la Mireia Luque, la Marta Rubio, l'Ana Porcar i jo, la Laura Rovira. En contra; l'Ana Pulido, la Marta Riera, la Nerea Fulgencio i la Zaida Díaz. El tema del nostre debat va ser; l'idioma a les aules. Nosaltres defensavem, que les classes es tindrien que impartir en anglès, menys les classes de llengües, com la llengua catalana, la castellana, el gallec, l'euskera, entre d'altres. Vem dur a terme un debat força organitzat, estructurat i dinàmic. On vem sapiguer respectar la veu dels altres i les opinions i creences que tenien. Fonamentant el diàleg i sobretot el respecte sobre les diferents opinions que apareixien. Les portaveus del debat van ser; la Marta Riera (en contra) i la Laura Rovira (a favor).


Debat
View more documents from LauraRM.


Dimecres 9 de decembre va ser el dia d'exposició del treball de territori. Aquest treball el vem fer jo i la Marta Riera. El tema del treball va ser l'Hospital del Tòrax de Terrassa. On vem explicar una llegenda d'aquest hospital i el misteri que hi ha en aquest. Vem parlar d'una sèrie de fets paranormals avui dia encara existents. Vem voler crear un clima de por, terror el qual el vem aconseguir a partir de la presentació d'un power point ple d'imatges de l'hospital en l'estat que té avui dia, en l'actualitat. Un hospital abandonat i inhabilitat. Un cop vem aconseguir aquest clima, d'atenció i dubte (sobre els fets i activitats paranormals) en el moment que menys s'ho esperavem vem avançar la diapositiva on apareixia una imatge força terrorífica acompanyada d'un crit, on molta gent va donar un salt de la cadira espantats per la gràcia que vem fer (imatges terrorífica més el crit).
L'Ana Mckay ens va explicar que és molt important captar l'atenció del públic en l'introducció i en les conclussions, ja que l'atenció no és sempre la mateixa, ja que molts cops baixa aquesta atenció per aburriment, poc interés, per cansanci, etc. Jo crec que vem fer una bona exposició d'aquest treball i que vem sapiguer captar les idees claus que ens va comentar l'Ana. Estic molt satisfeta i orgullosa de com va anar aquest treball, ja que mai havia fet un treball sobre territori. Crec que el llistó de treballs a l'aula és força alt i nosaltres vem sapiguer defensar el nostre, creant com he dit anteriorment aquest clima de por, dubte i atenció per part del públic.
Aquí teniu el nostre treball:



I per acabar, aquest dimecres 16 de decembre, recitarem un poema de Bofill, F; Puig, A:Serra que s'anomena Les Joguines. Aquest poema el recitarem la Marta Riera, la Ana Porcar i la Laura Rovira. És un poema que parlar sobre els joguines que ens porten els reis, per això l'hem triat ja que ara s'apropen les festes de nadal i els reis.


Poema:

domingo, 13 de diciembre de 2009

TIC Eines de suport al pensament

EINES DE SUPORT AL PENSAMENT


Mapa Conceptual:

La pasada classe, 30 de novembre vem treballar les eines de suport al pensament. Aquestes depenen de l'informació que volguem representar i ho farem d'una manera o d'una altra; per representar la realitat d'una manera visual, estructurada, lògics i comprensible.

  • MAPES CONCEPTUALS
  • FLUXOGRAMES

MAPES CONCEPTUALS

La seva creació ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i ampliar la nostre perspectiva en relació a un tema.

Habitualment la seva creació passa per diferents estadis:

  1. Selecció jerarquització de conceptes (fer una llista i ordenar-la)
  2. Reflexió sobre la relació de cada concepte amb els altres (cercar els connectors)
  3. Concepció d'una representació gràfica adequada (dibuixar el mapa d'una forma clara, entenedora i coherent)


La construcció d'un mapa conceptual és doncs un procés intel·lectual que facilita un aprenentatge significatiu en la mesura en que ens ajuda a integrar els nous coneixements en els nostres esquemes mentals.
Per desar el mapa conceptual, cliquem a fitxer ---> Exporta el Cmap com a fitxer d'imatge.

El programa amb el qual treballarem serà el CmapTools

FLUXOGRAMES

Els diagrames de flux són una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a ressoldre una tasca. La seva utilització prové del món de l'informàtica, però en l'actualitat ho utilitzem en diferents àmbits.

El programa amb el qual treballarem serà el Gliffy

Vem realitzar una pràctica amb els dos programas. Amb el CmapTools vem fer un mapa conceptual a partir d'un text sobre el sopar de nadal que ens va donar el Jordi. Jo ja havia realitzat mapes conceptuals però tots ells a mà, cap d'ells a ordinador. Vaig pensar que seria igual de fàcil que fer-ho manualment i no va ser així. Realment va ser una pràctica que em va costar força, ja que em va fer pensar molt. Per què el propi programa et limita, ja que el propi programa es qui et delimita quin serà el terme que faci la funció de connector o de concepte: dificultant a la persona que creadora aquella tasca. De vegades ens pensavem que allò feia de connector o que era un concepte i molts cops no era així. Com l'ordinador és qui et va donant les eines, tu has de moldejar, adaptar la teva idea al procés que ell et dona.

Vaig trobar molt útil aquest programa, a mi m'agrada estudiar a partir de resums i esquemes com mapes conceptuals, per què molts cops al tenir molts conceptes queden millor i són més fàcils d'estudiar si realitzem un d'aquest, així doncs aquest any treballaré amb ell per fer els mapes que cregui convenients. També està molt bé com a programa per organitzar sortides, festes, sopars, etc. És important poder tenir un bon domini d'aquest, per què per un futur com a mestres, ens podria anar molt bé per portar una organització raonable i coherent per exemple del grup classe o de les sortides que es realitzaran.