viernes, 4 de diciembre de 2009

Seminari 3 decembre de 2009

Ahir a seminari vem realitzar totes les activitats pendents que teniem fins ara. Vem acabar d'escoltar els contes de les nostres companyes, on la Silvia Sales ens va presenta el conte Que Ve el Llop! i la Ariadna Soriano ens va presentar el conte de la Gosseta Pigada. Dos contes molts educatius i divertits. A part de la lectura del conte, vem realitzar dos activitats educatives.
La primera va ser: Las jornadas de los padres crean "niños llavero". (El Periodico)
Aquesta actualitat la vaig presentar jo mateixa on en resum ens comenta que hi ha un problema de compaginitat horària entre pares i fills. D'aquí apareix el terme "niños llavero" es refereix als nens i nenes que porten un farcell de claus a edats no corresponents i per altra banda apareix el nen i nena "sobrecarregat d'activitats extraescolars". Després d'aquest resum vem iniciar un debat, on vem debatir quina podria ser la solució per evitar aquests dos termes tant extremistes i en part, dolents.
La segona va ser: Los alumnos extranjeros en Cataluña estarán un mes en aulas separadas. (El Periodico)
Aquesta actualitat la va presentar la Sandra Calero. En resum diu que la Generalitat de Catalunya ha recollit un projecte pilot de la creació d'aules voluntàries d'acollida segregades per alumnes estrangers que s'incorporen al sistema educatiu. Aquest projecte va aixecar una gran polèmica per què suposava una discriminació on sindicats i associacions d'inmigrants s'hi van oposar totalment. La novetat més important és que els alumnes estrangers d'entre els 8 i 18 anys estaran només un mes en les aules separades denominades Espais de Benvinguda Educativa (EBE) abans de la seva incorporació en els centre educatius. Aquest més serà variable depenen del bagatge cultural del nen i nena i de la seva funció. Es derivaran als espais de benviguda tots els nens i nenes que han vingut nous sigui quin sigui el seu país de procedència.
La meva opinió és que estic d'acord ja que, no és per una tema de descriminació sinó siguem realistes si un nen o nena no és coneixedor del nostre llenguatge, tant sigui el català o castellà, aquest nen/a no podrà comunicar-se amb la resta dels alumnes, ni els alumnes es podran comunicar amb ell, però el rerafons que hi ha és que el nen/a no aprendra res de res. Així doncs, aquest Espai de Benvinguda Educativa (EBE) on se'ls i donarà un mínim per poder trencar aquest gel i poder-se integrar millor en les aules.
I per acabar la sessió de seminari, vem llegir tres activitats de l'entorn sonor: La Gemma Ibáñez, la Silvia Salas i la Laura Rovira, jo mateixa. Un cop feta l'activitat vaig poder reflexionar de quina manera estem contaminats acústicament i és una contaminació diària i molt estressant. Escoltant les altres activitats de l'entorn sonor de les meves companyes me he adonat que a casa meva, en el barri on jo visc, no estic tant contaminada com les meves companyes, també per què visc en una ciutat petita situada a les rodalies de Barcelona on no hi ha tanta invasió de sons acústics tant i tant molestos al final del dia.
Aquí os deixo la meva activitat de l'entorn sonor:





Per cert, FELICITATS LOLES!

No hay comentarios:

Publicar un comentario