martes, 24 de noviembre de 2009

TIC Llenguatge Audiovisual

El llenguatge audiovisual és distingeix molt el lector i l'escriptor.
  • Lector del llenguatge visual; persona que llegeix, és l'interpret qui rep l'informació.
  • Escriptors del llenguatge visual; persona creadora d'un video, d'un powerpoint...

El llenguatge audiovisual no funciona ben com un llenguatge formal, és més aviat informal. El que es transmet són emocions i van lligades a l'estat d'ànim. Com per exemple, una platja tranquil.la amb sorra blanca... ens recorda o associem a una escena romàntica.

És molt important transmetre en un video o en diapositives alguna sensació, ens ha d'emocionar, tant dona si és negatiu o positiu. No em de pensar en transmetre idees sinó emocions, em d'estímular l'estat anímic del lector d'audiovisuals. El videos no serveixen per transmetre informació, ja que la nostra capacitat de retenció d'informació és molt més baixa que no pas si ho llegíssim. Això ho em pogut viure a classe, on el Jordi ens ha posat un video sobre la història de Catalunya i on només durant 4 minuts no em sigut capaços de retindre l'informació, ja que, nosaltres prestem molta més atenció en les imatges i possiblement de la música que acompanya la veu del narrador i les imatges. Si que és cert, que aquesta música és neutre i monòtona.

En el cas dels documentals, per exemple, no ens transmeten informació característica de la seva vida, sinó que ens deixen anar les imatges dels animals, la seva reproducció, l'habitat, la seva lluita si lluiten, etc. El que ens interessa alhora de fer un documental és que te'l compri alguna cadena important i perquè hi hagi una demanda d'aquell documental ha de ser magnífic, espectacular per captar l'atenció del públic. Estar clar que, si el documental és molt aburrit ningú ho veurà.

Així doncs, els videos que transmeten idees no són bons per veure un conjunt i aquest s'anomenen videos-lliçó.

En el blog de l'assignatura em de llegir l'apartat de Dimensió Didàctica. On ens apareix;

  • El video motivador: Aprenem després quan hi parlem, sempre haurà de haver-hi un moment per parlar-hi.
  • Video - lliçó: Aprenem quan ho veiem, ens transmeten fets, conceptes, etc.

Trobem diferents formats de video com;

  • WMV ( Windows Mega Video); qualsevol ordinador amb windows admet aquest format.
  • MOV; necessiten un programa específic, QuickTime
  • AVI
  • DV, la seva grandària és 720 píxels x 576 píxels.
  • MDV

Com s'aconsegeuix aquesta grandària?

S'aconsegueix amb una càmera de video. Tant dona si ho gravem en cinta, memòria...

Haurem d'utilitzar un programa que ens permeti aquests tres passos:

  1. Capturar el video d'una càmera
  2. Editar el video (animacions, efectes, tallar, enganxar, etc)
  3. Convertir-ho en un format i penjar-ho per exemple en el youtube.

Inici de la pràctica

Anem a inicio ---> todos los programas ---> multimedia i dins de multimedia Windows Movie Maker programa que ja ve un cop comprat el windows i està força bé per què conté els tres passos importants o necessaris per el video; Capturar el video, editar-ho i penjar-ho.

És recomanable que abans de fer res creem una carpeta on guardar tota l'informació. És important guardar tota l'informació com fotografies, videos a colecciones. A colecciones que hi cliquem a importar video ens apareix les seqüències ( imatges i videos) en clips.

A la part inferior del programa veiem un apartat on clicarem a; Mostrar escala del tiempo i ens apareixarà unes línies amb una franja horària (horitzontal) i una vertical on apareix;

  • Video i dins d'aquest; Transición i Audio
  • Audio / Musica
  • Título superpuesto

Si anem a editar video, trobarem una sèrie d'opcions com per exemple efectes i transicions.

  • Efectes: els posem a sobre del clip.
  • Transició: les posem entre els clips. Les transicions amb aquest programa ens apareixen en una línia a la part inferior de la pantalla i ens permeten allargar-les o escurçar-les. En canvi, els efectes no per què van a sobre del clip i s'elimina clicant-hi amb el botó de la dreta a eliminar.

Si cliquem a crear Títulos o créditos ens apareixarà una finestra on poder escriure el missatge, però prèviament hauríem de seleccionar el tros on voliem colocar-ho. Podem moure aquest missatge o endavant o enrera.

A part, dins de la finestra, ens apareix un apartat a la part inferior que diu, Más opciones:

  • Cambiar la animación del título
  • Cambiar la fuente y el color al texto

Per què la música no acabi de cop, cliquem a sobre de la línia musical amb el botó dret i li donem a atenuación.

I per acabar, en el punt 3 Finalizar película clicarem a guardar en el equipo i ho guardarem en la mateixa carpeta feta des de bon principi. Li donem a sigüiente i anirem a Configuración de la película on ens apareixarà;

  • Detalles de la configuración
  • Tamaño del archivo de la película

Si ens volem endur el video per editar-ho o per acabar-ho a casa és molt important emportar-se tota la carpeta que em creat des de un bon principi i no pas el video final, per què sense les imatges i el so no podriem treballar-hi.

sábado, 21 de noviembre de 2009

TIC Principis bàsics per a la realització d'un bon power point

POWERPOINT

Un bon powerpoint.

  • Si esta ben dissenyat per al públic designat.

  • No pot aparèixer el mateix text en dos canals diferents, és a dir, no pots dir el mateix que el que hi ha al powerpoint, perquè creas un doble canal de comunicació i es deixarà d'escoltar a l'orador.

  • Haurem de tenir ben clar quin és l'objectiu didàtic, a qui va destinat, que ens vol transmetre...

  • Per aportar nous significats a allò que estem dient.

El powerpoint ens aporta nova informació; ens aporta un llenguatge visual que ens acompanya el nostre, el verbal. També podem personalitzar, admirar, exclamar, etc aplicant diferents sorolls i també ens aportarà una nova comunicació amb més informació.

Seminari 12 de novembre 2009

Reflexió de la pel.lícula Billy Elliot
Avui a seminari hem fet una reflexió conjunta en veu alta a classe parlant dels arquetips de gènere mostrava la pel.lícula. Per començar vàrem parlar de la diferència entre sexe i gènere, definint el sexe com una distinció de ser d'un sexe i manifestar-se coma tal. No ser del mateix sexe que la majoria provoca rebuig. I el gènere es vincula molt més a la part social. Habitualment la societat ha generat uns llocs de treball, unes categories on estan marcades per un sexe.
El següent exemple reflexa un fet de pel.lícula on el pare del Billy no vol que el seu fill fasi ballet, ja que és dansa i dansar és cosa de nenes i no pas d'home, els homes fan boxa.
El protagonista tenia un problema de gènere. Volia fer una activitat, ballet, i no era ben vist per què un noi no pot fer ballet. Tota la vida hi ha hagut una mirada molt femenina d'aquesta activitat i era extrany que a un noi li pogues agradar el ballet i ho sentís com ell sentia la dansa en el seu cos, fent de cada pas, de cada moviment una sensació vivencial, tot un motiu per què pogues ballar.
Moltes vegades els pares sense voler, sense pensar-hi ja actuen d'aquesta manera; la compra de la roba, el típic arquetip de moda on s'associa la nena amb el rosa i el nen amb el blau. Per una altra banda, les joguines i els jocs, les nenes amb les nines i els nens amb camions, com si una nena no pogues jugar amb un camió i viceversa.
Però, fent també una mirada més enllà tenim un gran canal comunicador com és la publicitat, on les agències publicitàries també ens influeixen molt en aquesta divisió de gèneres.
Paral.lelament a tot això, ja en els pràctiques docents ja tendim a la realització de discursos tipificats de gènere, tot això de forma inconscient. Com per exemple la tendència de dir-li al nen que li digui a la mare que li arrecli la cremallera o de dir-li al pare que li ensenyi a montar en bicicleta.
Fins aquí, han sigut exemples de com en la nostra societat estem molt influïts per aquesta qüestió de gènere. Sembla difícil de creure que nèixer d'un sexe o un altre et limita bastant la trajectoria i les possibilitats de la vida, imposadas per la societat mitjançant els arquetips de gènere. Jo penso que tant l'home com la dona són dos essers amb les mateixes capacitats per a la realització de les mateixes tasques.

Seminari 9 de novembre 2009

Avui a seminari hem fet una sessió conjunta de cinema, tots junts a l'aula de música per veure la pel.lícula Billy Elliot.

Podem veure la sinopsi de la pel.lícula.

Billy Elliot (2000)
TÍTOL ORIGINAL: Billy Elliot

Al 1984 durant una vaga de miners en el comtat de Durham, els enfrontaments entre piquets i policia estan a l'ordre del dia. Entre els que protesten amb més vehemència trobem en Tony i el seu pare. Aquest últim s'ha obstinat que un altre fill seu més petit, Billy, rebi classes de boxa. El noi té un bon joc de cames, però manca per complet de pegada. Un dia, en el gimnàs, Billy es fixa en una classe de dansa que està impartint la senyora Wilkinson, una dona de caràcter sever. Convidat a participar per la filla de la professora, Billy s'interessa per aquesta activitat. Quan el seu pare s'assabenta que practica una disciplina tan poc viril, li obliga a abandonar les classes, però la senyora Wilkinson, que ha vist en el noi amb un talent innat per al ballet, s'oferix a fer-li classes gratuïtes perquè es prepari per a les audicions que realitzarà en la ciutat la Royal Ballet School.

jueves, 12 de noviembre de 2009

Seminari 5 de novembre 2009

A la sessió de seminari la Loles ens ha donat el resum de la setmana d'activitats extraordinàries que s'iniciarà dilluns 16 i finalitzarà divendres 20.
Ara presentarem aquesta setmana dia a dia:

  • Dilluns 16; a les 14.30h Jardí de Cordes a Cerdanyola
  • Dimarts 17; a les 15.30h MNAC
  • Dimecres 18; dia lliure, buscar oferta educativa
  • Dijous 19; a les 15.30h Visita a l'Escola Joan XXIII; educació i TIC
  • Divendres 20; a partir de les 10.45h Auditori. Visita al Museu de Música.A les 13.00h; Assaig general al concert pedagògic; Corda i Descorda i a les 14.00h Conferència sobre el Servei Educatiu.
A part d'aquesta activitat, vem fer una altre activitat que era la revisió dels blogs de tots els del seminari. La Loles com sempre, ens va donar un bons consells i trucs per treure una bona nota al Blog.

So

lunes, 9 de noviembre de 2009

TIC Viquipèdia

REFLEXIÓ

El nostre grup de treball ha fet diferents aportacions a la viquipèdia en relació al tema de l'alimentació. Un tema força ampli, el qual ens donava bastant joc per buscar nous conceptes o definicions per poder col.laborar amb aquesta tasca solidària de aportar nous coneixements en aquesta pàgina lliure.
La nostra primera intenció era centrant-se en temes com els hàbits, costums, trastorns com l'annorexia, la bulimia... i al final no ho em portat a terme per què em considerat que eren temes que ja estaven prou desenvolupats i tampoc hem trobat més informació per afergir-hi ja que és prou complert. Per tant, finalment vam decidir centrant-se en els desordres de l'alimentació, un apartat ja desenvolupat anteriorment per un altre usuari i nosaltres el que hem fet és acabar-lo de farcir, complementar amb més informació.
El nou sub-apartat s'anomena els consells per una bona alimentació i concretament la meva intervenció és basa en la falta de vitames.
Si linkem la paraula DESORDRES, podrem accedir directament a la pàgina de la viquipèdia a l'apartat on trobareu la nostra intervenció. Concretament dins d'aquest apartat, s'inicia dins de l'apartat de CONSELLS PER UNA BONA ALIMENTACIÓ. Si linkem sobre aquest, accedirem de forma directa a la font d'on hem extret tota aquesta informació, aquesta informació ha sigut extreta de la pàgina de la Generalitat de Catalunya, xtec.

DESORDRES


Consells per una bona alimentació



Falta de vitamines

Les vitamines són substàncies que el nostre cos necessita en petites quantitats, però que són molt importants perquè tot funcioni correctament. Les vitamines principals són:

Vitamina A: En porten les pastanagues, la llet, els ous, el fetge... Si en falta pot haver-hi problemes de visió i problemes a la pell.

Vitamina B:N'hi ha en els cereals, els llegums, la llet, els ous, les verdures, la carn i el peix. Quan en falta hi ha dificultats de creixement, anèmia i algunes altres malalties.

Vitamina C: Es troba sobretot a la fruita, les hortalisses i la llet. Si en falta, el cos té menys defenses i es poden tenir hemorràgies.


És molt important dur a terme una bona alimentació i sobretot una alimentació equilibrada per així poder obtenir el màxim de rendiment i benestar possible per el nostre propi organisme.

Mai abans havia participat en la viquipèdia i la veritat es que estic satisfeta d'haver-hi participat, ja que he col.laborat en un saber comú, on qualsevol usuari pot accedir-hi i llegir la meva intervenció. Estic orgullosa de que algú pugui utilitzar o beneficiar-se de l'informació que jo he desat amb molt de gust. La veritat es que ha sigut una bona experiència viscuda, us convido i animo a tots i a totes a participar-hi i dur a terme un bon us d'aquest espai, sense malmetre ni editar informació falsa. Haurem de pensar que si ho fem bé, serà un bé i un benefici comú per a la nostra societat.


TIC Treball col.laboratiu amb el suport de les TIC

Treball col.laboratiu amb el suport de les TIC.

Les TIC poden facilitar molt les interaccions en el treball en grup, en l' intercanvi d'idees i les pròpies reflexions de grup. També ens pot ajudar en la creació dels documents que seran compartits per tots els components del grup i més tard, si cal, podran ser publicats en la Xarxa.

Podem emprar els Documents de Google; un servei gratuït que permet crear en línia, compartir i publicar diversos tipus de documents; de text, presentacions, fulls de càlcul i formularis.

Seguidament, vem realitzar tres exercicis pràctics en petit grup a classe. És tractava que a partir del google doc ens teniem que posar d'acord per a la realització d'una excursió a Aínsa comarca de Sobrarbe.

  • Crear i compartir un document de text. A la classe vem fer un grup de quatre persones (la Nerea Fulgencio, l'Ana Porcar, la Marta Riera i la Laura Rovira). L'Ana va crear i redactar el document de text a través del Google Docs. Acte seguit, aquest document va ser compartit per la resta de integrants del grup i per el mestre, Jordi Simon. Un cop enviat a través del correu Gmail i obert per cada usuari editavem simultàniament tot allò que creiem convenient per dur a l'excursió ( menjar, tenda, roba...). Desem i tanquem. Amb la tecla F5 podem anar actualitzant automàticament aquella pàgina.
  • Crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació. Obrim un nou fitxer en forma de presentació (Power Point), per seguir amb la comunicació sobre el mateix tema. Cadascuna de les integrants del grup es va encarregar en obrir i fer una diapositiva on podiem anar interectuant totes alhora. Després de la creació, apretem F5 i visualitzavem la presentació alhora, cadascuna des de el seu ordinador, inclús podiem dialogar a través d'un xat que es trobava en la part inferior esquerra de la pantalla.ç
  • Crear un full de càlcul i un formulari. Obrim un nou fitxer en format de formulari. En ell podem crear tantes preguntes com volguem. Jo em vaig encarregar de crear el formulari on vaig formular tres preguntes al grup i on vaig escoliir el format de resposta ( ex; resposta múltiple, descriptiva, etc.). Un cop realitzat el formulari el vaig enviar via email a l'espera de la resposta de les meves tres companyes.

Un cop rebi el formulari respós per les meves tres companyes, jo visualitzaré les respostes en un full de càlcul que es realitza automàticament al seleccionar l'opció.


La veritat es que va ser una pràctica divertida, interessant, fàcil i senzilla d'entendre. Sobretot en aquesta pràctica i vaig veure una vessant molt útil alhora de realitzar treballs en grup o per organitzar un simple supar en colla o un viatge.

jueves, 5 de noviembre de 2009

Seminari 3 de novembre 2009

Avui a seminari l'Ana Porcar ens ha explicat un conte. El títol del conte es; El conillet Lolo! Aquest conte parla sobre les diferències físiques que de vegades tenen els nens/es i el mal moment que passen quan els seus companys es riuen d'ells ( per culpa d'aquestes diferències). Vaig trobar que va ser un conte amb un gran valor educatiu i molt més en aquesta societat tant injusta que ens trobem avui dia.

Acte seguit, la Leticia Ribas i la Patricia ens van presentar la notícia; "Gabilondo sugiere que la enseñanza obligatoria dure hasta los 18".
Em fet un debat de si estavem d'acord o no amb aquesta ampliació d'estudis de forma obligatòria fins als 18 anys, edat considera en aquest país majoria d'edat.

Per acabar, la Marta Delgado i la Patricia ens han presentat l'activitat de l'entorn sonor. Ens han explicat la quantitat de sons que han escoltat de cami de casa fins a la facultat. La conclussió extreta d'aquesta activitat és que estem molt contaminats acústicament, en l'ambit sonor. Una bona activitat per fer és, reflexionar sobre de quina manera podem no contaminar tant acústicament i veurem i notarem una millora tant per nosaltres com per el nostre magnífic aparell auditiu.

Seminari 27 d'octubre 2009

Avui a seminari la Patricia ens ha explicat un conte que diu així; Rumpeltinsky. És un conte destinat per a infants entre 5 i 6 anys. Aquest conte, és un conte bastant diferent als altres contes populars. És important establir un diàleg posterior per parlar, compendre, per entendre el conte. Els em d'ajudar a fer unes certes reflexions del contingut del conte.

La Laura Figueres ens ha explicat el conte de l'aneguet lleig. Aquest conte té un contingut de descriminació, descriminen l'aneguet per ser diferents als altres aneguets.

I per acabar la sessió, la Silvia Sala i la Marta Delgado ens van presentar una notícia; " Expulsan de un colegio francés a una niña por llevar velo islámico" extreta del "Diario de León.es". Després de la lectura i presentació de la notícia vem obrir un debat de si estavem d'acord o no amb aquesta expulsió.

lunes, 2 de noviembre de 2009

Resum de la conferència

Resum del contingut de la conferència:

Anna del Barrio Saiz és llicenciada per la universitat Autònoma de Madrid i la Rijksuniversiteit de Leiden (Holanda), és especialista en psicologia evolutiva. Ha viscut els últims 31 anys en diversos països europeus: Holanda, Alemania, Bèlgica i Suïssa.

Treballa com a consultora des de la seva propia empesa AdB - Intercultural Training & Consulting. S’ha especialitzat en temes de diversitat a l’àmbit de l’educació i la cooperación internacional. A la xarxa europea DECET (Diversity in Early Childhood Education and Training) està actualment involucrada en una recerca qualitativa sobre les competències necessàries per treballar la diversitat entre els mestres d’educació infantil. Amb l’agència holandesa MUTANT per la “Formación, Apoyo y Desarrollo de la Diversidad en la Primera Infancia” ha desenvolupat en projecte 'Trabajo continuo de aprendizaje en equipo. De la reflexión personal a la reflexión crítica en equipo'. Actualment coopera amb aquesta agència en un projecte de dos anys sobre 'Desarrollo de la Participación Democrática de los niños en centros infantiles y de las competencias necesarias para los educadores'.

Parla de la reflexió crítica, és una reflexió del que veiem i del que no veiem. Aquesta pot ser personal, crítica i en grup.
Anna del Barrio Saiz inicia la seva conferència agraint la nostra presència. Comença aquesta, posant un exemple de la seva pròpia filla quan tenia quatre anys. Ella volia ser mestra, però pensava que les mestres no podien ser mares. Quina relació hi havia? Dons la nena associava el fet de ser mestra en què no podia tenir fills, ja que, les seves mestres no en tenien i ella a part de ser mestra també volia ser mare. Ens posa aquest exemple perquè és una bona manera de captar l’atenció i interès del públic i per entendre la part reflexiva que poden tenir els nens/es.
A part d’aquest exemple, també va explicar un altre d’una educadora d’un centre infantil de Holanda que va seguir un curs de formació de “atenció a la diversitat”. Recollint les joguines, es va trobar amb una nina que tenia una cama trencada, en aquell moment,va vindre una nena i li va demanar una nina, i ella la mestra, li va donar aquella nina. La nena li va dir que am aquella nina no podia jugar per què tenia la cama trencada.

Les qüestions que presenten en el programa educatiu són:
La necessitat del diàleg en els equips i el respecta a la diversitat
Com podem crear una comunitat d’aprenentatge crític a l’educació infantil?
Com podem refermar la comprensió i mètodes de cooperació amb pares i mares amb diversitat lingüística i cultural?
El sistema holandès és un sistema vocacional, és a dir, és un projecte de recerca i acció.

Marc teòric

Tothom és competent per reflexionar (nens, pares, educadors) i capaç de participar en l’educació infantil.
Tothom és responsable del procés d’aprenentatge tant els educadors com els equips de gerència dels centres infantils.
Tothom és aprenent i mestre, tots saben coses i alhora no les saben.
La reflexió crítica consisteix en buscar preguntes del per què fem quelcom.
És important percebre i reconèixer la nostra pròpia ignorància, ja que, cadascú té la seva manera de treballar.

Claus del marc teòric

La reflexió essencial és la reflexió personal, és a dir, com volem treballar en equip. Es tracta d’una reflexió que realment el que es important, és quin tipus d’educadors som i quina educació volem donar. Haurem d’ajustar tots els objectius personals amb els professionals i pensar en quins objectius tenim, quins objectius personals tenim que en porten als objectius professionals.
Comunitats d’aprenentatge crític: organitza que treballar en equip és treballar amb companys i aprendre d’ells. Els moments més frustrants són els millors moments per aprendre del que passa i com passa.
Hi ha una desigualtat social, per tant, hem de treballar amb equips que siguin coneixedors d’aquesta desigualtat i que vulguin portar a terme un canvi.

Resultat del projecte

És un projecte que és va dur a terme durant dos anys. Entre els resultats destaquen els següents:

· Energia, entusiasme i seguretat en els centres educatius.
· La capacitat de reflexió s’infravalora. Els nens/es, les famílies, les escoles reflexionen a diària. Sobretot, la capacitat de reflexió augmenta quan hi ha un bon recolzament. Reconeixement que tothom és competent.
· Interdependència entre tots els nivells d’organització d’educació infantil
· Creix el compromís entre els educadors
· Inici de la reflexió crítica.
· Més consciencia del context i diversitat de valors.
· Cooperació amb els companys.
· Aprenentatge en equip i relacions col·laboratives.


Estratègies comunicatives que utilitza el conferenciant i feu-ne una valoració:

Parlava molt fluix, i contínuament marcava molt certes paraules, tenia un to de veu dolç, però hi havia moments que faltava potència de veu.
Davant la postura corporal, tenia el cos ben recte, però només estava en una zona, s’hauria d’haver mogut per tot el espai, ja que hi havia moments que la veu no arribava, els que estàvem més enrere.
Utilitzava molt el recurs del power point, però hi havia moments, que en estar la presentació en anglès, perdíem informació.
Va començar la conferència, amb dos exemples, cosa que ens va molt bé, per saber ben bé allò que ens vol explicar. Però va haver una moment que ens vam perdre i no vam entendre, el perquè dels exemples.
Davant els element de l’entorn:
o Era un entorn trist, per la llum, faltava una bona il·luminació.
o Hi havia molts sorolls: ja sigui per la quantitat de gent que hi havia, per sorolls del micròfon o el soroll del motor de ventilació.

Va ser una conferència, on la conferenciant anava molt ràpid, amb el recurs del power point, passava les diapositives molt ràpid i no donava temps de llegir-les, per tant no ens ajudava a captar l’ informació, a part de l’inconvenient que teníem molts de nosaltres per l’idioma. Per aquests motius van haver moments de desconnexió d’allò que explicava i la informació no va quedar gens clara.